memo memo...lalala

Wednesday, April 27, 2011

devil's advocate is what u r....

salam.....

lama sungguh aku dah x update blog...berabad rasanya....ade yang rindu aku x??? ngeh ngeh ngeh~...well today...aku nak cite pasal something yang aku discover pasal diri aku sendiri and orang yang aku kenal....ofcoz la ade kaitan dengan tajuk diatas... ok sebelum aku cite pasal diri aku dulu...aku nak kasi maksud untuk devil's advocate...

devil's advocate is someone who, given a certain argument, takes a position he or she does not necessarily agree with, just for the sake of argument. In taking such position, the individual taking on the devil's advocate role seeks to engage others in an argumentative discussion process. The purpose of such process is typically to test the quality of the original argument and identify weaknesses in its structure, and to use such information to either improve or abandon the original, opposing position. It can also refer (less commonly) to someone who takes a stance that is seen as unpopular or unconventional, but is actually another way of arguing a more conventional stance. For example, a Christian who stands up for "humanism" because of his actual belief that it originated and is consistent with Christianity. He qualifies his seemingly unorthodox, but not necessarily false view, by leaving off the word "secular". - maksud ni adalah dari belas ihsan wikipedia..ok senang cite...n dipendekkan maksud devil's advocate tu adalah fire stone @ batu api..hehehehe

ok...ishkk...bape kali ok da ni...hmm... baiklah...aku start dengan cita psl diri aku sendiri....honestly cakap...aku memang susah nak ade kawan baik...aku susah nak pecaya n suka kat orang...kawan baik aku boleh kira dengan sebelah jari tangan sahaja...believe it or not...sebab aku ade satu penyakit kritikal yang sangat aku xsuka....dat is...aku ni suka perhatikan orang..dan analyze perwatakan orang tu..yes...by ur 1st impression talking and acting in front of me...i can tell whether i'm gonna like u or not for the rest of my life....ye...dan slalu nye 98% tafsiran aku ni betul....

slalu nye...flow perkenalan aku dengan orang bermula dengan..hye n hello(hahaha..budget minah salleh...sila lempang muka aku sekarang ;p)...then aku akan mula tengok cara dia cakap...benda yang dia cakap...body language dia...facial expression dia...then dari situ aku dpt taw...aku akn suka dia or x....bila 1st impression aku towards dat person is "aku xsuka dia" aku xterus percaya..kita kne bg dia 2nd chance...get to know dat person dulu...bru bg final decision...bila bab berkawan tu la...aku mula baca satu per satu perangai orang tu...xkira la baik or x....then terus ke bab final...dat is.... aku dah taw perangai kau n my 1st impression is corrrrrrreeeeeccccctttt!! and aku xkan percaya kan ko dah...

n...tajuk diatas refer to the person yang aku perhatikan sejak akhir2 ni...yes....aku agak ok dgn orang tu....aku perasan dia suka cakap besar...but aku xheran....private university ma....byk anak orang kaya...so mcm2 la dia gebang....aku xkisah...sbb itu hal dia bukan hal aku....but it became my business bila ko menjadi setan advocate antara aku, aty n "org" tu!!!! ko sangat suka fame ke? ko happy bila orang bergaduh sebab ko jadi batu api? ko sangat suka perasan diri tu angel??? puhhhliz! u r more like devil from hell that wear a skin suit of an angle! come on bitch! wake up from ur fantasies! u r not a kid anymore...at this kind of age, we no longer play that stupid game...mengapi2 kan orang...dat is so lame....so childish....grow up! n get a grip....kesian sih! sape yang suka kat ko...dipergunakan sepanjang masa...luckily i dont fall for it...

aku tulis entry yang bercampur aduk ni khas buat ko setan advocate (sedap la pulak bunyi nye bila separa melayu...cam lagi angker...hahahaha)..aku taw...ko sentap tadi sebab ko takut aku keluar kan balik ape yg ko penah cerita psl "org" tu kat aku kn? ceh! guna alasan nak period konon...tiap2 minggu pun kau period pn kan? hahaha...kesian sih! looser macam kau....naik pucat muka kau bila aku ber cakap dengan "org" tu tadi...hehehe...takut orang tahu perangai sebenar ko ye? kesian.......

dah la....aku malas nak mengarut2 da...cukup sekadar di sini carutan ku...karang lagi merapu2 aku tulis...lagi pening orang baca....

sekian terima kasih....

salam...

p/s: minta maaf dengan bahasa kesat aku....but who gives a damn F since dis is MY BLOG!!! yeee haaaaaa!!

No comments:

Post a Comment