memo memo...lalala

Thursday, January 31, 2013

ikut hati..

Salam...

lama dah aku tak tulis apa2 dekat sini...last post aku on my 2 week posting kat department O&G..n sekarang ni aku tengah bercuti..means aku dah habis posting and exams O&G untuk 3rd year nieh! hehe..pass/fail nanti balik campus baru tahu..sekarang ni kita focus pada cuti yg selalu tak berapa nak ada..

aku cuti ni pun seminggu je..try my best to enjoy it to the fullest! bermalas-malasan, runningman, movie marathon, n korean drama marathon...gilos! kejung otak n mata..sbb bersengkang mata sehari semalam semata2 nak habis kan semua drama korean yg ada dlm external ni...aku serabut n runsing tengok drama2 tu banyak sangat dalam external..tengok nye idak jugak..now amik ko! 2 drama dah habis! pueh hati..

next posting starts effective immediately ( dah effective immediately pulak) nextweek..kita rotate ke department paediatric pulak..this is going to be hard since i don't really like kids..kalau yang comel2 to okay la..ni yang muka tak seberapa tapi mengada lebih..rasa nak *PANGPANG* je..astaghfirullah halazim..syaiton betul perangai aku!

tapi..aku dah berazam...i have to change that attitude...comel atau tak budak tu nanti..kena belakang kira..they are sick..so i have to treat them good..INSYAALLAH..

n new frame of history taking need to be learned..haishhhh! tu lagi satu masalah..bukan semua budak2 yang sakit ni boleh bercakap..maksud aku bukan dorang ni bisu/pekak ke apa..tapi ada yg sakit tu still lg baby and infant..cakap pun tak reti..yang boleh nangis je la bila sakit..atleast kalau dekat department lain kita tanya sakit kat mana..patient boleh jawab..ni tanya nanti tanya kat budak kecik apa dia nak jawab? haihhh!cabaran sungguh!

klah..cukup la merapu2 ni..dah lama tak buat rasa pelik plak..till the next post (ntah bila)...

salam..

p/s: baru aku sedar..title sangat tak berkaitan dgn post..haha..FINE!


1 comment:

  1. hikhik..
    sama cm ak.
    klu budak comey2 je.. ak oke lah..
    hehehhehe

    ReplyDelete