memo memo...lalala

Sunday, July 24, 2011

it was an honest mistake!

salam people :)

how are u today? hehe..mengedik feeling minah salleh plak hari ni..lama kan aku tak tulis entry baru? hehe..sorry la..selepas demam-sakit-tekak-hingus-meleleh-kalerhijau beberapa minggu yang lalu..aku jadi malas...semua pun malas..nak print notes pun malas..jadi disebab kan janji manis aku di dalam entry yang sebelum ni (dikira entry ke????!h
ahaha)..aku gagah kan diri untuk menulis satu entry...benda ni dah lama berlaku...baru teringat nak cerite kat korang...

it happened last semester..aku amik subjek malaysia
n studies..then untuk projek ni kitorg kena buat drama (any tajuk from the book-malaysian studies-)..it should be atleast 20 minutes long..kne ade conversations..and the project carries 20% of our marks...cencalok tak cencalok??? short sem je kuuuttt...bkn long sem nk buat drama bagai...so selepas form a group..group yg aku tumpang ni decided untuk buat pasal perayaan di malaysia..and they picked untuk berdrama kisah di hari deepavali..

.......................di pendek kan cerita..to the day hari pengambaran.........

pengambaran tu dibuat kat rumah puteri..since ru
mah dia je on the solid ground..kitorg yg lain ni byk duduk apartment..floating gitu..haha..so buat kat umah dia je la...sbb nk kne buat kolum (betul ke ejaan dia?) n pasang pelita lagi....ade la a few indians jugak dalam group drama aku tuh..kalau tak cane nak wat cerita deepavali padahal takde pelakon utama yg sesuai..ye tak? indian yg ade haritu are kasturi, mullai, kawan mullai-yg-tak-kutahu-mananya n azizu (she is half malay, half indian..mak dia yg indian..tp dalam ic azizu..tulis india..patut nye kena ikut bapak kn? kejam!!)

..............cut the story short...................................

pas habis semua pengambaran drama pendek deepavali tu..kitorg pun melahap la ape benda makanan yang ade kerana kelaparan..(cam jelebi, muruku, chapati, thosai, laddu n a few other types of manisan lagi).....

masa tengah2 makan tu...mullai bertanya pada kawan2 melay
u yang lain...

mullai: eh korang! korang ape orang melayu panggil kuih ni eh? (sambil munching kuih yang berwarna coklat kehitaman sket)

budak2 melayu: ntah la..kitorg pun tak tahu panggil ape.. (macam nak tak nak je menjawab)

mullai ni cam tak puas hati..dia nak tahu jugak..ape nam
a kuih tu...so dia tanya kat aku since aku baru datang duduk sebelah dia..untuk join melahap kuih itam tuh...

mullai: eh ainul! korang orang melayu panggil kuih ni ap
e eh?


aku: tanpa memikirkan ape2 aku telah menjawab....

OWH!! ini kitorang panggil kuih TELINGA KELING...(sambil buat muka penuh beinfomasi and tersenyum..sebab aku suka makan kuih tu kuttt..)

pastu muka budak2 india yang ade kat situ terus berubah..budak2 melayu yang lain semua tahan2 gelak..mula2 cam aku tak dapat tangkap..then i realised..i should not have said that!!! SENSITIVE gila kuttt!!huhuhu..aku terus cakap...

aku: eh korang! sorry..i tak tahu...i tak sengaj
a...huhuhu (sedih kut..aku tak sengaja :( )

mullai: takpe...kitorang dah biasa..at least u didn't mean it..u cakap bukan sebab perli..

azizu: we have faced worst than this..takde ape lah..at least ainul tak bermaksud pun...

sumpah aku rasa bersalah gila!! huhuhu.. it was an honest mistake...betul aku tak sengaja..huhu

...............bila sesi melahap selesai.......................

aku still rasa bersalah...sebab insensitive sangat bab2 camni...bila budak2 india tu dah balik..n tinggal la a few people untuk tolong kemas kan rumah puteri (dah guna rumah orang..takkan nak biar bersepah dengan daun pisang merata2 sem
ua..ngamuk tuan rumah karang!) aku cakap la...

aku: huhuhu...rasa bersalah la pasal hal tadi..aku tak perasan..sebab mullai dah tanya2...

dayah: tu la! dia tak habis2 tanya kitorang ape nama kuih tu..dari awal start datang lagi..tapi kitorang tak nak kasi tahu by saying tak tahu...tu la...nak tahu sangat..

bella: tak pe la ainul..bukan sengaja pun..dah dia tanya...lain kali kalau deme tanya, cakap tu kuih peneram/benderam (aku pun xpasti mana satu..hehehe)

aku: baiklah :( (still rasa bersalah)

.............................................................................................................


so the moral of the story is...next time if dorang tanya ni kuih ape...cakap ini KUIH PENERAM..jangan cakap kuih TELINGA KELING! sentap deme nanti..huhu

till the next post...
salam...

No comments:

Post a Comment