memo memo...lalala

Tuesday, June 28, 2011

ke-BUSY-an melanda diri...

salam...

lama kan aku tak menulis...dah 3 minggu kelas aku di sem 5 ni start..ari ni baru aku rajin sket nak menulis...entry cheesecake tu adalah entry yang di tulis berminggu2 yang lepas(masa aku still lagi berada di ipoh)..sem ni banyak bebenor keje nye...dapat 2 homework + asaimen..bila 1 keje siap..esok lusa dapat lagi 3 keje..hahaha...exaggerate! tp aku xtipu sem ni mmg byk keje...and keje2 tu suma kne anta on time pulak tu..kalo tak Dr. MOHANAD R.ALWAN tu tak nak terima...

tapi kan...aku cam tak pueh hati la...cuz orang lain semua bertungkus lumus siapkan on time..ade segelintir manusia yang sesuka hati bapak ayam je hantar lambat..buat muka sengih2 tanpa rasa bersalah kat Dr then anta homework/asaimen tu..a few days after the due date pulak tu...apekah?????! just because the lecturer is too nice and berkenan kat ko...korang taking advantage on him....

ini ke muka2 yang bakal menggalas tugas seorang doktor???! bukan nak cakap aku bagus...tapi cuba pikir...bila ko, n ko dah jadi doctor nnt...contoh nye korang kena buat important surgery kat seorg patient to save his life..tapi korang lengah2 kan..esok lusa baru korang nak buat operation tu...tapi disebabkan attitude korang ni..patient tu mati...boleh ke korang senggih2 n hidupkan patient tu balik just like what u did masa lambat hantar asaimen tersebut tanpa rasa bersalah?? bukan aku nak budget bagus...aku pun pernah wat perangai camtu..tapi kali ni..sem ni..Dr Mohan dah emphasize and highlight kan "homework and asaimen kena hantar on time..if not i throw away"...

SIGHHH! itu pun susah nk paham ke??? just because Dr tu suka kat ko, it doesn't means u can make ur own rules..respect pada guru tu takde langsung!...pelik aku...korang penah tengok tak..budak2 di sekolah jepun n sekolah cina..dorg respect cikgu2 dorg...greet them nicely, hormatkan dorg (siap bow lagi bila berselisih), say thank u...no wonder dorang semua pandai2, genius..berkat hormat kan guru yang bagi dorg ilmu..

kita orang melayu??? gelakkan n perlekehkan cikgu n lecturer..bila result exam teruk...salahkan lecturer yang mengajar..padahal ilmu yg belajar tu tak berkat! (eh! tapi kan...ade je satu dua lecturer yang mmg bermasalah...kedekut nak bagi markah..and suka2 pangkah orang eventhough student tu tak buat salah...it happened to me...wuwuwuw...walaupun tak suka lecturer tu..kita kena hormat! ingat!)

dah la...aku dah melalut-lalut dah ni...ini bukan tujuan asal aku untuk tulis entry kali ni...aku cuma nak cakap aku busy...sudah nye...melalut-lalut ke laut sampai tengelam tak timbul2 pulak...hehehe

klah...
till the next post...
salam...

No comments:

Post a Comment