memo memo...lalala

Thursday, June 2, 2011

merepek2..

salam...

da lama gler aku xmenulis...makin karat skills merapu aku nieh..oh well...who cares...sebenarnye aku xberniat pn nak menulis...but since aku dah sign in blogger untuk tukar aku punye background (comel x? hehe...*baik korg ckp comel cepat! kalo x aku cucuk lobang hidung korg dengan kejam!!*)..aku pun tulis la satu post..xnak biar rupanya kesian sgt...alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke celah ketiak...ye x? hehe...

so aku cuma nak kasi taw...hujung minggu ni aku berazam untuk bake cheesecake oreo untuk adik2 aku yang comel2 dirumah ni..*cik bella, ko xde kat umah..so ko x tergolong dalam budak comel! hahaha*...harap2 menjadi n sedap lah...cuz aku ni kureng sket dlm skills memasak ni...penah skali tu aku buat moist chocolate cake..aku ikut betul2 from the recipe (recipe ni bukan cilok from internet.aku g clas baking kutt)...hasil cake nye adalah...SUPER KERAS!!! n sticky...macam chocolate fudge tp version keras..hehe...tp habis jugak adik2 aku makan...korang taw...ape adik2 aku kasi nama kat kek tu....huhuhu...*sedih sekejap*...KEK BATU!!! kejam x adik2 aku T.T...huhuhu...tp dorg suka makan...xmengapa lah...aku maafkan korg...tp siap kuar kan ayat, "long, nanti buat kek batu lagi...sedap la..tp keras!"..yang xleh blah tu....huhuhu

another incident masa raya tahun lepas...aku semangat bersengkang mata buat kek lapis cadbury..berjam2 kut buat menatang tu...mak aku siap cakap.."kalo mama dah xlalu dah..nak buat layer by layer sampai habis"..tengok! betapa gigih nye aku....esok nye...bila nak serve org dengan kek tu...ade org tnya...ni kek ape...aku cakap la..ni kek lapis...korg taw ape reaction org tu??! dia gasp loudly and buat muka terkejut-ala2-macam-aku-kasi-tahu-aku-bunuh-orang!..kuang ajar x??? huhuhu..minah tu siap advice aku..jangan kasi taw orang lain tu adalah kek lapis...nnt orang terkejut..sial x perangai makcik tu! dat is a bad joke mak cik! u r making fun of my effort!! sedih sekejap!..

erm...but laku kut kek tu...budak2 suka la...walaupun like dat kuang aja makcik said xde rupa kek lapis...huhuhu...and cik bella ada complaint kata kek tu masin....baru sekarang aku teringat yang aku guna salted butter...haha...patut ler masin sket...tp xobvious kut...sebab ko sorg je yang rasa masin...hehehe..

klah..wish me luck in this very task...haha...gaya cam kne jadi angkasawan g bulan je...padahal nak bake cake je kuttt...hahaha...nanti kalo end product kek tu cantik n sedap...aku akan post dalam next entry...tp kalau entry pasal cheesecake ake tu xtimbul2...makna...paham2 sendiri lah.......

klah...till the next post...salam...

2 comments:

  1. pantang tok nenek moyang aku msakan masin2 ni. trmasuk jgk kurng masin. hahahha =P

    ReplyDelete